Jumaat, 29 April 2011

makcik umur 51 tahun pun....

Asalamualaikum sahabat semua

Bagaimana kehidupan anda pada hari ini? saya doakan dalam keadaan yang tenang dan dirahmati oleh Allah s.w.t. Kisah kehidupan tetap akan berjalan selagi kita masih bernafas. Walaupun ada diantara kita sedang terlantar di katil hospital, itu juga adalah episod dalam kehidupan.

Satu pengalaman yang amat memberi kesan kepada saya dalam minggu yang lepas dimana satu kejadian aneh telah berlaku di tempat saya berkhidmat. Ada peserta kursus yang telah terlibat dengan maksiat yang berat. Perkara tersebut telah berlaku dalam sebulan yang lepas tetapi bari terkantoi seminggu yang lepas.

Yang lelaki sudah mempunyai isteri dan anak dan yang perempuan sudah ada suami dan memiliki cucu, mana taknya dah berumur 51 tahu kan? sagalanya bermula dengan si lelaki meminta perempuan tadi yang bertugas sebagai cleener untuk membelikan nasi di luar tempat kursus kerana baginya makanan di tempat kursus low class. Tanpa disedari hubungan mereka makin erat sehinggalah melakukan maksiat.

Bermula daripada blilik asrama. bilik stor, sehinggalah ke budged hotel. Si suami wanita tadi terperasan perubahan isterinya yang keluar rumah dengan bercantik-cantik yang sangat luar biasa dan di gundahkan lagi dengan tidak mengangkat telefon apabila dihubungi. Akkirnya suami tersebut mengambil tindakan drastik dengan menyuruh isterinya mengaku apakah yang dibuatnya di luar....akhirnya rahsia terbongkar.....

Siasatan telah dilakukan dan mendapati puncanya adalah si suami berniat untuk kahwin lain... lihatlah sahabat semua betapa ceteknya pemikiran manusia dimana menjual agama dan maruah semata-mata kerana suami ingin melakukan salah satu daripada suruhan Allah s.w.t dan sunnah nabi. Semoga ada baiknya cerita ini kepada kita....

Anda berubah? satu kejayaan buat saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan