Ahad, 1 Mei 2011

Kasturi kijang

Asalamualaikum sahabat semua

Kali ini saya ingin kongsikan sesuatu yang ajaib iaitu tentang kasturi kijang. Saya berharap agar sahabat semua sentiasa dalam keadaan yang terbaik. Berikut adalah tentang kasturi kijang, semoga sahabat semua dapat kebaikan pada hari ini.
Mengikut rujukan pengarang kitab Al-Aqlaa "iq" dan juga kitab jaami karamat al-aliyaa, sesungguhnya di kala Nabi Adam A.S diturunkan dari syurga ke bumi ini, beliau telah diziarahi oleh seekor kijang, lalu Nabi Adam A.S teleh pun menghadiahkan secebis daun dari syurga dan dengan izin Allah s.w.t memberikan dia berbau kasturi.
- Disebut di dalam Al-Quran : Tanah-tanah di syurga dijadikan daripada kasturi
- Juga dikatakan badan Rasulullah S.A.W sentiasa berbau kasturi dengan semulajadi. Dengan itu baginda tidak dihinggapi nyamuk/lalat (Riwayat Bukhari-Muslim)
- Kasturi merupakan minyak wangi kesukaan Nabi S.A.W
- Diriwayatkan oleh muslim sesungguhnya Nabi S.A.W telah bersabda, maksudnya " Kasturi adalah minyak wangi yang paling baik sekali".

KHASIAT DAN KELEBIHAN KASTURI
- Berdasarkan kajian yang di buat oleh ilmuan terutama IBNU QAYYIM AL JAUDIAHRIA dan ahli-ahli perubatan islam, maka kasturi didapati mempunyai banyak khasiat :-

(1) menenangkan jiwa dan hati
(2) mencerdaskan akal dan menyihatkan otak(3) menghilangkan ketakutan dan kebimbangan
(4) menghilangkan debaran jantung dan sesak nafas
(5) menyedarkan orang pengsan
(6) membuang angin yang berlebihan dalam badan(7) memperkuatkan organ dalaman tubuh
(8) menghilangkan rasa gementar dan sejuk tubuh
(9) menghilangkan kesakitan sewaktu kencing
(10) Allah s.w.t redha, disukai para malaikat dan orang-orang solah, dan sebaliknya dapat mengusir syaitan laknatullah dan kuncu-kuncunya.

MENCEGAH GANGGUAN JIN DAN ANGIN AHMAR
- caranya adalah digunakan sebagai minyak wangi sepanjang masa
Semua penyembuhan adalah daripada Allah s.w.t, kita hanya ikhtiar dan juga fadhilat yang paling baik ialah hendaklah kita bersolat dengan mengamalkan wangi-wangian kerana 70 kali lebih baik daripada tidak memakai wangi-wangian. Insyaallah....

RM 10.00 Sebotol 3ML
(kos penghantaran bagi semenanjung dan sabah/sarawak= Rm3.00 sahaja)

sebarang tempahan sila hubungi

AZRI

0173124941
0192372836


Tiada ulasan:

Catat Ulasan