Ahad, 22 Mei 2011

kematian sebagai motivasi

Asalamualikum sahabat semua

Kita mulakan hari isnin ini dengan perasaan yang ceria dan gembira, kalau nak gelak pun takpe kalau nak senyum saje pun takpe asalkan dengan niat untuk menggembirakan diri dan menyegarkan diri.Al maklumlah hari isnin adalah hari kita semua baru nak panaskan enjin hehe

Beberapa hari yang lepas kita dikejutkan dengan berlakunya kejadian tanah runtuh di hulu langat yang membabitkan sebuat tempat jagaan anak-anak yatim. Disebabkan kejadian tersebut berlakunya kematian beberapa orang penghuni pusat asuhan tersebut.

Apa yang saya perhatikan banyak kesan positif daripada kejadian tersebut dari sudut yang positif, ramai yang mengucapkan tahniah kerana anak-anak mereka yang telah meninggal itu akan membela mereka diakhirat kelak. Tangisan itu perkara biasa apabila bersedih, dan jauhi meratap.

Saya pernah bertemu dengan insan-insan yang tehap imannya sangat tinggi, pemikiran mereka hanya berkisar tentang akhirat sahaja sehinggakan aspek kematian adalah satu motivasi dan saham bagi mereka diakhirat kelak. Mereka menganggap kematian anak yang kecil adalah sesuatu yang menyeronokkan kerana anak-anak itulah yang akan membela mereka dengan syarat ada perasaan redha.

Semoga berjumpa dihari esok^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan