Khamis, 5 Mei 2011

Berani tak cakap??

Assalammualaikum sahabat semua...

Alhamdulillah kita dapat bertemu dalam keadaan yang luar biasa. yang tahu hanya saya. hari ini saya ingin kongsikan mengapa ada sesetengah dari kita yang takut sangat nak bercakap di hadapan orang ramai. Mengapa kita takut? jawapannya mudah, kerana kita memang jarang bercakap. Pepatah ada mengatakan bahawa alah biasa tegal biasa. Maksudnya kalau kita dah biasa melakukan sesuatu tu kita akan lebih yakin dan slumber.

Cuba sahabat lihat orang-orang yang berjaya disekeliling kita. Semuanya ada kelebihan dalam bercakap dihadapan orang ramai. Lihat perdana menteri kita begitu hebat dalam bercakap. Lihat pula jutawan muda irfan khairi, bukan sahaja pandai bisnes, pandai juga bercakap di hadapan audiance. Apa yang saya dapat simpulkan ialah...

Untuk jadi hebat pada pandangan orang dan juga kaya. Kita perlu ada skill untuk bercakap di hadapan orang ramai. Jangan terkejut jika saya katakan ada insan hebat yang di bayar RM5ribu sejam untuk bercakap.

Anda berubah? Satu kejayaan buat saya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan