Isnin, 23 Mei 2011

siapakah tuhan?

Asalamulaikum sahabat semua

Kita berada pada hari selasa, alhamdulillah kita masih lagi meneruskan kehidupan kita seperti semalam. Nikmat inilah yang mahal,iaitu kehidupan.Kita masih berpeluang untuk beribadat dan buat yang terbaik untuk semua.

Saya melihat sekeliling saya dan menyelami diri saya.Persoalan yang timbul dalam benak saya ialah ramai yang tercari-cari siapakah tuhan?mengapa saya berkata sedemikian kerana manusia sekarang bergantung kepada benda dan bukannya kepada tuhan.Tidak pecaya?lihat manusia disebelah anda, apa yang sedang dilakukannya...membaca paper?tanya dia dah baca quran pagi ni? atau ada yang sedang mengelamun kerana berfikir ada ot ke tak hari ni, kerana bulan ni banyak hutang nak dibayar.Tanya padanya tidak cukupkah gaji dan apa yang Allah s.w.t sediakan untuk kita.Lupakah kita siapakah yang mengatur rezeki kita.

Zaman ini dan saat ini saya melihat manusia bertuhankan duit dan kekayaan, kesilapan ini amatlah besar kerana aqidah kita agak goyang sedikit semata-mata kerana duit yang kita kejar.
Jangan biarkan perkara ini mengawal diri kita wahai sahabat, ubahlah kekayaan duit itu kepada kekayaan hati itu lebih beerti....

anda berubah?satu kejayaan buat saya^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan