Jumaat, 3 Jun 2011

2 hari manusia akan diraikan

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih lagi dapat bertemu dan berkongsi pengalaman kehidupan. Hari ini adalah hari cuti dan kebanyakan kita akan bergerak ke tempat-tempat kenduri kawain kan?^_^

OK,disamping anda hendak keluar menambah pahala tu jom kongsi tajuk yang saya nukilkan diatas.Bilakan manusia akan diraikan tanpa dipinta? ada dua hari dimana manusia kan diraikan tanpa kita sendiri minta.Semua orang akan mengalaminya tidak kira kaya atau miskin.

Pertama sekali adalah ketika kita kawin, kita akan diraikan orang satu kampung atau taman dan lebih hebat satu dunia kita akan diraikan kerana orang yang bernikah ini dikatakan raja sehari. Bayangkanlah jadi raja sehari,tak ke seronok?dunia ini ana yang punya hehehe.

Yang kedua adalah disaat kematian kita, semua orang tidak akan dapat lari dari kematian. Apa pun dia tetap akan mati,inilah penghujung kehidupan kita. Lahir dengan tangisan dan akhir hidup kita juga akan ditangisi. Orang kampung atau taman akan menguruskan kita daripada memandikan sehinggalah kita dibawa ke kubur untuk disemadikan.

Inilah realiti kehidupan kita semua, dua sahaja tangisan dan kegembiraan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan