Selasa, 21 Jun 2011

TIPS MENJUAL PRODUK

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita dapat bertemu pada hari selasa ini dengan matlamat untuk buat yang terbaik dalam apa jua yang kita lakukan.

Jika anda seorang usahawan ada sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, atau mungkin juga ada diantara sahabat yang membaca blog ini baru ingin merancang untuk memulakan bisnes. Perkara yang kita perlu ingat dan abil perhatian apabila sudah ada benda untuk dijual adalah kemana kita akan menjual.

Ramai yang sangkut kepada siapa dia hendak menjual produk mereka kerana tidak ada ilmu atau malas untuk berusaha.Perkara pertama untuk anda fikirkan ialah produk tersebut mendapat permintaan tinggi pada golongan mana? Jika produk anda adalah produk kecantikan maka anda tidak boleh menjual produk di majalah kereta atau majalah robot kerana mereka yang membaca majalah tersebut meminati robot dan kereta.

Begitu juga produk seperti makanan kesihatan, perlulah dijual kepada mereka yang mempunyai peratusan yang banyak boleh membeli produk anda.Untuk hari ini fikirkan siapa yang akan membeli produk anda.Jumpa lagi^_^

1 ulasan:

  1. cikgu-cikgu kat sekolah suka beli produk.semua produk mereka akan beli.siapa yang jual disekolah mesti laris...strategi pemasaran dia ialah kena datang ke dalam sekolah ke bilik guru dan kantin dan bermanis muka menegur dan menjual...selalunya saya tengok semua orang yang datang akan pulang dengan gembira.

    BalasPadam