Selasa, 21 Disember 2010

Kita kekurangan idea kah?

Salam pagi rabu yang penuh dengan kesegaran dan semangat yang membara dalam menempuh kehidupan.

Kita teruskan kehidupan hari ini dengan melihat sekeliling kita, pagi ini saya melihat satu perkara yang perlu kita fikirkan bersama.Jangan la serius sangat^_^

Di taman saya tinggal ada seorang akak yang menjual nasi lemak pada waktu pagi dan pada sebelah petang menjual kuih ditempat yang sama juga.Saya pun cuba untuk merasai tahap kelazatan nasi lemak dan kuih akak tersebut.Wau! boleh tahan rasa nasi lemak dia. Boleh kata tiap minggu saya mesti beli nasi lemak akak tersebut kerana kesedapannya sehingga tidak ada sebutir nasi yang saya tinggalkan semasa makan.

Tidak sampai sebulan iaitu pada hari ini saya lihat timbul sorang lagi yang menjual nasi lemak ditambah dengan mee goreng dan bihun goreng.Aduhai apa yang saya fikirkan ialah kita sudah tidak ada idea kah untuk berniaga?

Sudah menjadi kebiasaan oraang melayu bila start sahaja sorang buat pembaharuan yang lain pasti akan ikut,malas nak fikir benda lain.Sorang jual nasi lemak semua nak jual nasi lemak. Jika di kawasan KL atau PJ tidak mengapa jika ramai kerana penduduknya memang ramai. Jika ada 100 orang yang membeli nasi lemak boleh dah untuk RM50 sehari.

Apa yang saya ingin bawakan pada hari ini ialah kita wajib berfikir luarbiasa bagus(ayat DR.TUAH ni hehe)fikirkan lain dari yang lain.Semoga kita semakin cemerlang. Cabar diri anda fikirkan sesuatu yang luarbiasa dan positif

Tiada ulasan:

Catat Ulasan