Khamis, 18 Ogos 2011

Berikanku kekuatan Ya Allah

Asalamulaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita dapat bertemu dalam dunia maya ini semoga dengan teknologi ini kita dapat mengeratkan silaturrahim melalui doa dan saling berkongsi tentang kehidupan.

Ujian sentiasa silih berganti dalam kehidupan kita, tambahan pula di bulan ramadhan ini. Kita diuji dengan kelaparan dan kelemahan fizikal kita.Itu merupan ujian yang sama rata buat kita sebagai hamba.Ada diantara kita yang terpaksa menghadapi keperitan seperti kehilangan ahli keluarga. Mungkin kerana kematian atau mungkin juga kerana kesilapan dirinya dia dinyahkan daripada keluarganya maka tinggallah dia seorang diri di bumi Allah ini.

Bagaimanakah dia akan meneruskan kehidupannya seorang diri?cuba kita letakkan diri kita ditempat dia adakah kita mampu menghadapi kehidupan yang akan datang sendirian? Oleh itu kita wajib bersyukur dengan apa yang kita ada,jika kita masih ada keluarga bersyukurlah, jika kita masih ada suami bersyukurlah,jika kita masih ada ayah dan ibu bersyukurlah. Buatlah yang terbaik untuk mereka agar kita mendapat kebahagiaan yang kita cari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan