Selasa, 2 Ogos 2011

ibadat atau duit

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah bersyukur kita kerana masih dapat bersua di blog saya ini yang ntah apa-apa, apa yang saya harapkan ialah ada sesuatu yang dapat kita kongsikan walaupun sebaris ayat.

Bulan puasa adalah bulan yang penuh dengan keberkatan terutamanya dalam aspek rezeki, baru sebentar tadi sahabat saya memberitahu bahawa rezekinya sangat murah dibulan ramadhan. Saya memang tidak menafikan kerana bulan puasa adalah bulan murah rezeki. Lihatlalah di masjid-masjid betapa banyaknya makanan yang dihidangkan sehingga kita tidak perlu untuk memikirkan apa juadah untuk dibeli.

Bagi peniaga bazar pula peluang ini amat dinantikan sehingga ada yang mengaut keuntungans ebanyak 20k sebulan dengan hanya menjual nasi lemak. Apatah lagi yang menjual makanan bertimbun-timbun untuk pelanggan.

Akan tetapi dalam kita merebut rezeki yang melimpah,kita terlupa bahawa ada lagi rezeki yang maha hebat iaitu pahala dan keampunan dari Allah s.w.t. Disamping kita mengejar rezeki jangan kita tinggalkan ibadah yang sepatutnya kita rebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan