Rabu, 3 Ogos 2011

imam pun malas

Asalamulaikum sahabat semua

Selamat menunaikan puasa,dan semoga puasa yang kita kerjakan mendapat keredhaan,kempunan dan menjadi penyebab kita bebas dari api neraka insyaallah.

Bagaimana ibadat taraweh anda?solat sunat taraweh sangat berbeza dari solat sunat yang lain kerana ianya hanya ada di bulan ramadhan sahaja.Oleh itu saya mengingatkan diri saya dan sahabat saya yang membaca blog ini untuk pulun habis-habisan dengan membuat 20rakaat solat sunat taraweh.

Semalam saya bertaraweh,akan tetapi ada sesuatu yang tidak menyenangkan.Iaitu tentang imam yang mengemudi solat sunat taraweh.Imam tersebut membaca sangat laju,rakaat pertama membaca setengah surah dan rakaat kedua membaca surah al-ikhlas. Dan yang paling mengantukkan jemaah suaranya sangat lemah seperti orang yang dipaksa untuk solat sunat taraweh.

Jadi saya mengingatkan agar semua imam-imam jalankan tugas anda dengan keikhlasan agar semua jemaah seronok berimamkan anda.Selamat berjuang!

1 ulasan:

  1. salam.sekarangni saya pun rasa solat tarawikh agak laju..dulu lama baca surah2 panjang..sekarang ni xlama bacaan surah,tapi agak laju..-)

    BalasPadam